Arbeta metodiskt

Vi hjälper er att arbeta metodiskt i säljarbetet, så att ni förstår kopplingen mellan orsak och verkan från säljinsatserna och hela tiden kan förbättra säljarbetet genom att återföra lärdomar.

Arbeta metodiskt och sälj mer

Alla säljorganisationer vill sälja mer och alla säljchefer vill få ut mer av sin säljorganisation. Men i det dagliga säljarbete som då krävs upplever många bristande effektivitet. Säljare halkar lätt in i gamla hjulspår och skjuter för brett i sina säljaktiviteter. Bristen på struktur i arbetet leder till bristande datakvalitet som i sin tur leder till att för många besluts tas baserat på magkänsla.

För att komma tillrätta med det här behöver man en metod, så att man förstår kopplingen mellan orsak och verkan från säljinsatserna, förbättrar säljarbetet genom att återföra lärdomar och därigenom säljer mer.

Metoden CCustomer® gör att du säljer mer

Sedan 2013 har vi enbart fokuserat på att utveckla en metod med tillhörande verktyg, så att säljorganisationer kan fokusera sina säljinsatser och ha mer precision i genomförandet för att sälja mer. Säljutvecklingsmetoden CCustomer®  säkerställer rätt fokus i säljarbetet och precisionen i genomförandet av säljaktiviteter. Metoden omfattar: 

  1. Utveckla befintliga kunder och återaktivera före detta
  2. Fokusera på rätt nya kunder i nykundsförsäljningen
  3. Arbeta metodiskt och proaktivt i det dagliga säljarbetet:
    1. Varje säljprojekt ska ha en nästa planerad aktivitet för framdriften
    2. Använd strukturerade säljbudskap som går att kalibrera
    3. Följ säljprocessen och återför lärdomar för att förbättra varje steg
    4. Använd säljstödsystem aktivt, så att pipen är uppdaterad och relevant

Hör gärna av dig och beskriv din situation, så berättar vi konkret hur vi ser att ni kan nå nästa nivå och sälja mer genom metodiskt och faktabaserat säljarbete. 

Referenser

Behöver du vägledning?

Ring oss eller använd kontaktformuläret så hör vi av oss till dig inom kort. Vi hjälper dig med alla typer av frågor inom sälj.