Var med och förändra sättet företag jobbar med sälj!

Var med och förändra sättet företag jobbar med sälj – vi bygger Nordens ledande konsultföretag inom säljutveckling och söker nu flera Säljprocessledare!

Var med och förändra sättet företag jobbar med sälj

Alla säljorganisationer vill sälja mer och alla säljchefer vill få ut mer av sin säljorganisation. Samtidigt upplever många säljchefer utmaningar i att bygga upp bra säljorganisationer och utmaningar när det kommer till struktur och metodik. Att lyckas med detta är helt centralt för att kunna förverkliga företags önskan om att växa och utvecklas i en snabbt föränderlig omvärld där det ställs nya krav på ett modernt säljarbete.

Vi bygger Nordens ledande managementkonsultföretag specialiserat på att utveckla säljprocesser. Att sälja ska vara en strukturerad och förutsägbar process och för att lyckas måste säljorganisationer vara proaktiva och arbeta med ständiga förbättringar. Den metod vi har utvecklat för detta kallar vi CCustomer®, “Se Kunden”. Metoden CCustomer® är beprövad och används i säljutvecklingsarbetet i några av våra största svenska företag med mycket goda resultat. Vår kundportfölj växer nu kraftigt och vi söker dig som vill komma in tidigt i utvecklingen av ett modernt och spännande konsultföretag.

Bakgrund

Som certifierad Säljprocessledare inom CCustomer AB kommer du att hjälpa säljchefer, VD och säljande medarbetare med allt som rör det metodiska i säljarbetet och säljstyrningen. Initialt kommer du att lära dig metoden CCustomer®, bli väl förtrogen med delprocesserna, verktygen, de faktabaserade beslutsunderlagen och på egen hand leda säljorganisationer hos våra kundföretag.

Eftersom du kommer in tidigt i bolagets utveckling blir du direkt en mycket viktig kugge i det fortsatta företagsbyggandet. Vi verkar idag på den svenska marknaden, men har som mål att hjälpa företag i övriga Europa och världen att jobba metodiskt i säljarbetet. Din utvecklingskurva kommer att vara brant och du kommer att få lära dig mycket, utmana dig själv och lösa spännande uppgifter. 

Tillsammans kommer vi att nå fler och fler människor och bidra till vår gemensamma vision som är “Människors värdeskapande sker medvetet och glädjefyllt”.

CCustomer är ett entreprenörsdrivet företag inom EFFSO Group. Alla bolag inom EFFSO-koncernen är uppbyggda på tydliga värderingar. Vi har alltid som utgångspunkt att alla människor vill prestera så bra som möjligt och att de vill väl med det de åtar sig. Vi jobbar också hårt för att människor ska trivas i bolaget och utvecklas i sin yrkesroll när vi levererar sådant som skapar värde för våra kunder. 

En av våra centrala värderingar är att vi tror på varje människas unika kapacitet och förmåga att utvecklas. Vi utgår från att alla vill göra rätt och att alla har goda avsikter. Vi är modiga och ger vår syn på vad vi anser vara rätt.

Några av dina uppgifter är att

  • Ta fram strategier och jobba mot ledningsgrupper för att sätta strategier/strategisk försäljning
  • Stödja kunder i utvecklingen och implementationen av deras systematiska och strukturerade försäljning
  • Hjälpa säljchefer och säljande medarbetare att styra, utveckla och förbättra arbetet
  • Genomföra faktabaserad kundanalys i syfte att sätta riktningen för våra kunders säljarbete
  • Sammanställa och analysera säljdata i syfte att förbättra den löpande säljstyrningen hos våra kunder
  • Leda workshops i syfte att sammanställa säljplaner enligt metoden CCustomer® så att våra uppdragsgivare kan sälja mer genom ett mer metodiskt och effektivt säljarbete på såväl strategisk som taktisk och operativ nivå

Vi söker dig som

  • Har erfarenhet av att arbeta med affärsutveckling och kundprocesser t ex i rollen som konsult, Key Account eller någon annan affärsdrivande roll.
  • Drivs av att leda människor och är eller vill bli duktig på förändringsarbete (strukturer, kommunikation och projektledning)
  • Drivs av att förbättra och utveckla allt du rör vid
  • Är analytisk och kan arbeta metodiskt
  • Vill bli expert på säljprocesser, förändringsledning och styrning av säljprocesser.
  • Är nyfiken, självgående och som har en stark drivkraft för att medverka till utvecklingen av ett modernt konsultföretag.

Vi erbjuder dig

Du kommer välkomnas av en mycket kompetent grupp i ett snabbväxande bolag där du direkt kommer fylla en nyckelposition. Företaget är placerat i Sundbyberg och rekryteringsprocessen pågår löpande.

Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt till erik@ccustomer.se. Vi ser fram emot att få träffa dig!

Om CCustomer

CCustomer AB startades 2013 och är sedan 2019 ett dotterbolag inom EFFSO Group. Vi är ledande på att utveckla metodik för säljorganisationer. Genom våra tjänster inom säljutvecklingsområdet erbjuder vi våra kunder innovativa lösningar, långsiktiga relationer och en pålitlig partner. Vi attraherar och formar de starkaste talangerna inom säljområdet och erbjuder våra anställda stora utvecklingsmöjligheter och en trygg arbetsplats.

Våra värderingar

“Utifrån-in”
När vi önskar hjälpa en människa är vi medvetna om att vi först behöver leva oss in i och förstå hennes situation “Utifrån-in” innan vi kan ge förslag på vår lösning “Inifrån-ut”. 

Ständig utveckling
För att möta en snabbt föränderlig omvärld är vi medvetna om och reflekterar kring de tre parallella utvecklingsprocesserna: jag som individ, vi som grupp, vår gemensamma verksamhet. 

Gräv där du står
Vår erfarenhet är att individer och hela organisationer vet mycket mer om sina kunder än de många gånger tror. Det är lätt hänt att man önskar söka svar “därute” när svaren finns rakt framför. Det viktiga är att metodiskt lyfta fram informationen – metodiskt gräva där vi står. Därför hjälper vi människor att först reflektera kring sin situation för att därefter vid behov komplettera med ytterligare information.

Goda människor
Vi tror på varje människas unika kapacitet och förmåga att utvecklas. Vi utgår från att alla vill göra rätt och att alla har goda avsikter. Vi är modiga och ger vår syn på vad vi anser vara rätt.

Ärligt intresserade
Vi är öppna, nyfikna och ärligt intresserade av den människa vi möter.

"I säljarbetet vill du lägga mer tid på rätt kunder, mindre tid på fel kunder. Frågan blir då - vilka är rätt kunder?"
ERIK JONSSON KUMLIEN, VD CCustomer AB - sälj mer genom faktabaserat säljarbete!
LÄS MER OM FAKTABASERAD KUNDANALYS
"I säljarbetet får du den billigaste intäktskronan från befintliga kunder som du behåller och utvecklar"
ERIK JONSSON KUMLIEN, VD CCustomer AB - sälj mer genom faktabaserat säljarbete!
LÄS MER OM VÅRA PRINCIPER
"Vi har tagit EFFSO från 50 till 130 msek. Det hade aldrig gått utan CCustomer. Vi ser idag vad som är på gång och kan agera tidigare än vi någonsin kunnat."
EMIL ANDRÉN, Chef affärsområde Rekrytering & Interim, EFFSO
SCROLLA NER FÖR FLER REFERENSER
"Du behöver någon som ligger på säljarna och som hjälper dig med uppföljningen - som ser till att säljdata och säljarbetet är korrekt"
ERIK JONSSON KUMLIEN, VD CCustomer AB - sälj mer genom faktabaserat säljarbete!
LÄS MER OM VÅRA TJÄNSTER
"Den faktabaserade kundanalysen har fungerat som en plog för mig. Den har satt ögonen på säljutvecklingsfrågan och frigjort mycket kraft."
RICKARD COX, Head of Client & Market Development, PwC
SCROLLA NER FÖR FLER REFERENSER
"Jobbar du metodiskt i säljarbetet kan du följa upp resultatet av dina säljinsatser, återföra lärdomar och ständigt förbättra ditt arbete."
ERIK JONSSON KUMLIEN, VD CCustomer AB - sälj mer genom faktabaserat säljarbete!
LÄS MER OM FAKTABASERAT SÄLJARBETE
Previous
Next

Behöver du vägledning?

Ring oss eller använd kontaktformuläret så hör vi av oss till dig inom kort. Vi hjälper dig med alla typer av frågor inom sälj.