Sälj mer genom faktabaserat säljarbete!

I säljarbetet vill du prioritera rätt kunder, göra rätt saker mot dessa kunder och göra det tillräckligt mycket så att du når dina mål. Frågan blir då – vilka är rätt kunder? Vad är rätt säljaktiviteter? Och, hur mycket behöver du göra för att vara säker på att nå dina mål?

​Vi ser att det finns stor potential inom i stort sett alla företag att öka intäkterna med sina nuvarande säljresurser genom ett mer metodiskt och faktabaserat angreppssätt i säljarbetet.

För att lyckas krävs att sälj blir en strukturerad och förutsägbar process där säljorganisationen arbetar proaktivt och med ständiga förbättringar. Det i sin tur kräver att man har en metod – vi har utvecklat den metoden och kallar den för CCustomer® ”Se Kunden”.

Sedan 2013 har vi inom CCustomer AB hjälpt säljchefer och säljande medarbetare att öka intäkterna genom ett metodiskt, proaktivt och faktabaserat säljarbete. I arbetet ute i företag har vi ständigt förbättrat och utvecklat metoden CCustomer® med tillhörande faktabaserad kundanalys, kundsegmentering, kontrollpanel för pipeline-management, strukturerad framtagning av säljbudskap och processer för metodiskt säljarbete, uppföljning och säljstyrning.

Metoden CCustomer® implementeras med hjälp av en Säljprocessledare från CCustomer AB. Här kan du läsa mer om metoden CCustomer® och här om våra tjänster och hur vi kan hjälpa dig. 

Referenser

Behöver du vägledning?

Ring oss eller använd kontaktformuläret så hör vi av oss till dig inom kort. Vi hjälper dig med alla typer av frågor inom sälj.