Vi hjälper er att identifiera er befintliga kundportföljs och marknadens potential, så att fokus i säljarbetet läggs på kunder med stor potential.
Alla säljorganisationer vill sälja mer och alla säljchefer vill få ut mer av sin säljorganisation. Men i det dagliga säljarbete som då krävs så lägger säljare regelmässigt för mycket tid på kunder med liten potential och för lite tid på kunder med stor potential.
Den billigaste intäktskronan kommer många gånger från befintliga kunder som man behåller och utvecklar. Trots det missar många säljorganisationer att på riktigt behålla och utveckla sina befintliga kunder. Istället har man för stort fokus på att jaga in nya kunder.
Baserat på ett faktabaserat beslutsunderlag om kundportföljens utveckling (faktabaserad kundanalys), så hjälper vi er att metodiskt identifiera kundportföljens ytterligare potential, så att ni sedan konkret kan agera på analysen och genomföra säljaktiviteter för att hämta hem potentialen. Vi hjälper er att sätta en struktur, så att ni kan följa upp att ni verkligen jobbar löpande för att hämta hem potentialen och inte tappar fokus och halkar in i gamla hjulspår. Arbetet att identifiera kundportföljens ytterligare potential resulterar även i definierade kännetecken som rätt nya kunder ska ha när ni jobbar mot uppsatta mål.
Hör av dig så berättar vi mer om hur vi konkret kan hjälpa er identifiera den ytterligare potentialen i er kundportfölj och identifiera potentialen på marknaden, så att ni sedan konkret kan hämta hem den och sälja mer.
Vilken ytterligare intäktspotential finns i er befintliga kundportfölj?
Vår erfarenhet säger att alla säljorganisationer kan sälja mer med sina befintliga säljresurser. Ta del av hur en faktabaserad kundanalys blir ett första steg på vägen. Klicka på knappen nedan och fyll i din e-post så får du vårt white paper om faktabaserad kundanalys.
Genom att klicka “Skicka” samtycker du till att vi sparar din mailadress. Dina uppgifter delas aldrig med någon annan.
Ring oss eller använd kontaktformuläret så hör vi av oss till dig inom kort. Vi hjälper dig med alla typer av frågor inom sälj.
Vi på CCustomer AB hjälper företag i sin säljutveckling – att öka intäkterna genom metodiskt och faktabaserat säljarbete. CCustomer AB är ett dotterbolag inom EFFSO Group.
Säljarbete sker medvetet och glädjefyllt.
Telefon: +46 8 400 26 116
E-mejl: info@ccustomer.se
CCustomer AB
Landsvägen 50A, 4 tr
172 63 Sundbyberg