Säljbudskap

Vi hjälper er att ta fram ett strukturerat säljbudskap som går att kalibrera, så att ni säljer mer.

Människor köper varför

Alla säljare kan förklara vad de gör, medan få kan förklara varför. Eftersom vi alla vet vad vi gör, så är det lätt hänt att vi i säljsituationen beskriver vad vi som bolag gör. Problemet är bara att det gör alla andra också. “Vi gör det här, det här och det här”.

För att engagera människor och driva förändring krävs ett WHY. Ingen kommer exakt ihåg vad Martin Luther King sade, men alla kommer ihåg varför: ”I have a dream”. Eftersom ett starkt WHY utgår från kundens situation behöver vi analysera och verkligen förstå kundens situation. Lyfta fram, sortera och analysera våra interna och befintliga kunskaper och erfarenheter. Sammanställa slutsatserna till en kommersiell insikt som sedan ligger till grund för att skapa det gemensamma säljbudskapet som expanderar dialogen bortom kundens uttalade behov och på så sätt flyttar kundens syn på sin situation.

Strukturerade säljbudskap som går att kalibrera

Inom metoden CCustomer® finns ett beprövat arbetssätt för att snabbt ta fram ett säljbudskap enligt strukturen Why, How och What. Det resulterar i ett säljbudskap som bygger på era redan befintliga insikter om kundernas situation, som direkt kan användas i säljdialoger och som kontinuerligt kan förbättras, så att ni säljer mer.

I vår verktygslåda går det att läsa mer om framtagning av säljbudskap, klicka härHör gärna av dig så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa er att ta fram ett strukturerat säljbudskap, så att ni säljer mer.   

Referenser

Behöver du vägledning?

Ring oss eller använd kontaktformuläret så hör vi av oss till dig inom kort. Vi hjälper dig med alla typer av frågor inom sälj.