Inom CCustomer AB har vi gjort precis tvärtom mot alla CRM-system. Sedan starten 2013 har vi enbart fokuserat på att utveckla metod för att hjälpa bolag sälja mer genom metodiskt, proaktivt och faktabaserat säljarbete. Där och då tänkte vi inte alls på system. Vi tittade på hur bolag som exempelvis Toyota uppnår fantastiska resultat och ställde oss frågan – borde man inte kunna använda liknande arbetssätt och principer inom säljorganisationer? Borde man inte kunna sälja mer genom ett mer metodiskt och faktabaserat angreppssätt på sälj?
Sedan 2013 har vi varje dag skruvat, återfört lärdomar och förfinat metoden. Metoden CCustomer används ute i bolag i 7+ länder med mycket goda resultat, se våra referenser.
Metoden sträcker sig hela vägen från den faktabaserade kundanalysen, till kontrollpanelen för uppföljning och styrning och det dagliga metodiska säljarbetet med strukturerade säljbudskap som går att kalibrera, repeterbara processer och kontinuerligt lärande.
År 2021, efter åtta år av att dagligen ha återfört lärdomar och kontinuerligt förbättrat metoden CCustomer, upplever vi nu att metoden är så välbeprövad och bevisad att vi även har utvecklat en molnbaserad plattform för att än mer dynamiskt och i realtid stötta våra kundföretag att konsekvent jobba enligt metoden över tid, så att man säljer mer.
Den molnbaserade plattformen CCustomer Cloud bygger på den beprövade säljutvecklingsmetoden CCustomer och fokuserar på säljorganisationens kontinuerliga lärande och förbättringsarbete (Riktning, Vad, Hur, Volym, Datakvalitet) så att man säljer mer. CCustomer Cloud är ett överordnat system till CRM och integreras sömlöst med marknadens ledande CRM-system och kompletterar därför de CRM-system eller Excel-baserade strukturer redan finns på plats.
Allt som krävs är att säljgruppen samlas 30-45 minuter veckovis och klickar igenom metoden.
Här kan du läsa mer om metoden CCustomer.