Vill du veta hur vi kan hjälpa ditt företag? Välkommen att höra av dig!
Erik Jonsson Kumlien
erik@ccustomer.se
+46 70 362 76 22

CCustomers lösning är att utgå från vår strukturerade process i tre steg för att skala upp säljorganisationens resultat:
Som ett första steg genomförs en faktabaserad kundanalys utifrån bolagets redan befintliga data för att kunna besvara: “Vilken potential agerar ni inte på just nu?”. Efter diskussioner med den försäljningsansvarige och VD och uttag av data från företagets befintliga ekonomisystem har data klassificerats för att kunna se:
Med analysen som bottenplatta processleder CCustomer säljteamet i ett systematiskt arbete för att reflektera kring befintliga kunders ytterligare potential och för att sätta riktningen i nykundsförsäljningen. Teamet får fakta och en tydlig struktur för att genomföra arbetet.
För att löpande kunna bibehålla det faktabaserade, metodiska och proaktiva säljarbetet över tid så implementeras kontrollpanelen för pipeline-management (molnverktyget CCustomer Cloud). Det första året sker det via en veckovis manuell export från kunden CRM-system. I början av år två skapas en API-koppling mot kundens CRM för att kunna uppdatera data i realtid.
CCustomer är med under de första sex veckornas interna säljavstämningar, så att:
Arbetet är fortfarande pågående. Resultat hittills är att företaget har fördubblat omsättningen sedan CCustomer kom in i bilden. VD och säljchef har fått en väldigt tydlig bild av vilka kunder man ska fokusera på för att öka korsförsäljningen. Nykundsförsäljningen har fått ett tydligt fokus som följs upp löpande genom CCustomer Cloud.
CCustomer Cloud (kontrollpanelen för pipeline management) ger vår uppdragsgivare kontroll över den faktabaserade intäktsprognosen och säljpipens utveckling. Med hjälp av verktyget håller säljchefen löpande säljmöten var 14:e dag för att säkra kvalitativ framdrift i säljarbetet och för att synliggöra eventuella avvikelser som proaktivt behöver hanteras för att nå uppsatta intäktsmål.
Erik Jonsson Kumlien
erik@ccustomer.se
+46 70 362 76 22
CCustomer AB är ett konsult- och SaaS-bolag som med en faktabaserad säljledningsmetodik med tillhörande beslutsunderlag hjälper säljorganisationer att skapa bättre resultat.
Säljarbete tillför bestående värden
för både köpare och säljare
och bidrar på så vis till en
smartare, roligare och rikare värld!
Telefon: +46 8 400 26 116
E-mejl: info@ccustomer.se
Adress. CCustomer AB, Landsvägen 50A, 4 tr
172 63 Sundbyberg