Implementera metoden CCustomer®

Fokusera på kunder med potential och arbeta metodiskt, så att säljarbetet kan kalibreras och resultatet skalas upp.

Fokusera på potential och arbeta metodiskt

Vi arbetar dagligen med VD och säljchefer som upplever bristande effektivitet och bristande kontroll över säljorganisationens arbete. Säljare lägger för mycket tid på kunder med liten potential och för lite tid på kunder med stor potential. Många upplever att struktur och metod i säljarbetet är svårt att utveckla och upprätthålla över tid.

När inte strukturen sitter och när inte riktningen i säljarbetet är glasklar, så leder det till bristande datakvalitet och att man inte kan jobba med styrning, uppföljning och ett kontinuerligt lärande inom säljorganisationen för att sälja mer.

Bristen på kontroll skapar en jobbig vardag för VD och säljchefer som oroar sig för hur man ska nå sina mål.
Vår upplevelse är att det här är situationen inom de flesta företag, kanske är det en bild även du delvis känner igen dig i?

Sälj mer genom metodiskt och faktabaserat säljarbete

Vi har sedan starten 2013 enbart fokuserat på att utveckla en universell metod för att standardisera säljprocesser i alla branscher, så att man tar kontroll över säljorganisationen och säljer mer.

Metoden CCustomer® kan implementeras i sin helhet eller genom att ta en del i taget. Oavsett var ni börjar kommer ni att sälja mer genom att säljarbetet blir fokuserat. Ni kommer att få bättre kontroll över resultatet och säljorganisationens arbete, så att ni kan säkerställa framdriften och kalibrera resultatet. Oavsett er mognadsgrad i säljarbetet, så hjälper metoden CCustomer® att ta säljarbetet till nästa nivå så att ni säljer mer

Hör gärna av dig så tittar vi på hur ni kan sälja mer genom metodiskt och faktabaserat säljarbete.

Referenser

Behöver du vägledning?

Ring oss eller använd kontaktformuläret så hör vi av oss till dig inom kort. Vi hjälper dig med alla typer av frågor inom sälj.