Marknadsanalys

Vi hjälper er att beskriva vilka produkter, tjänster och marknader ni ska fokusera på, så att ni når uppsatta mål

Vad ska vi fokusera på för att bli framgångsrika?

Alla säljorganisationer vill sälja mer och alla säljchefer vill få ut mer av sin säljorganisation. Men i det dagliga säljarbete som då krävs upplever många bristande kontroll över säljorganisationens arbete och bristande effektivitet. Säljare halkar lätt in i gamla hjulspår, skjuter för brett i sina säljaktiviteter och bristen på struktur leder till bristande datakvalitet och beslut som i för stor utsträckning tas baserat på magkänsla.

Marknadsanalys

Vi hjälper er att identifiera hur ni ska uppnå det ni som företag önskar uppnå. Det börjar med ett strukturerat reflekterande och mynnar ut i tydliga hypoteser om vilka kunder, marknader och erbjudanden ni ska fokusera på för att mest effektivt nå ert övergripande mål.

Vårt arbetet vilar på den prövade säljutvecklingsmetoden CCustomer® med dess struktur och reflekterande frågor.

Vår erfarenhet är att organisationer vet mycket mer än de själva tror. En central uppgift är att metodiskt processleda organisationen, så att vad man ska fokusera på hur det ska göras blir tydlig.

Hör av dig så berättar vi mer om hur vi konkret hjälper er att skapa riktning och fokus i arbetet mot uppsatta mål. .

Referenser

Behöver du vägledning?

Ring oss eller använd kontaktformuläret så hör vi av oss till dig inom kort. Vi hjälper dig med alla typer av frågor inom sälj.