Marknadsanalys, konkurrentanalys

Vi hjälper er att definiera på vilka erbjudanden, kunder och marknader ni ska fokusera, så att ni mest effektivt når era mål.

Marknadsanalysen fokuserar säljarbetet

Alla säljorganisationer vill sälja mer och alla säljchefer vill få ut mer av sin säljorganisation. Men i det dagliga säljarbete som då krävs upplever många bristande fokus. Säljare lägger för mycket tid på saker med liten potential och för lite tid på saker med stor potential.

Fokusera säljarbetet

Vi hjälper er att definiera på vilka erbjudanden, kunder och marknader ni ska fokusera, så att ni mest effektivt når uppsatta mål. Vårt arbete tillsammans med er börjar med ett strukturerat reflekterande och resulterar i tydliga hypoteser om vilka erbjudanden, kunder och marknader ni ska fokusera på för att mest effektivt nå ert övergripande mål.

Beprövad metodik

Vårt arbetet vilar på den prövade säljutvecklingsmetoden CCustomer med sin struktur och sina reflekterande frågor.

Hör av dig så berättar vi mer om hur marknads- och konkurrentanalysen hjälper er att skapa riktning och fokus i säljarbetet mot uppsatta mål.

Behöver du vägledning?

Ring oss eller använd kontaktformuläret så hör vi av oss till dig inom kort. Vi hjälper dig med alla typer av frågor inom sälj.

(Visited 160 times, 1 visits today)