Styrkeförhållandet mellan dig och dina kunder
Analysen av styrkeförhållandet ger vägledning hur ni som företag ska se på era kundrelationer, vilka kunder ni bör prioritera och hur de olika säljaktiviteterna sinsemellan bör prioriteras.
Analysen av styrkeförhållandet ger vägledning hur ni som företag ska se på era kundrelationer, vilka kunder ni bör prioritera och hur de olika säljaktiviteterna sinsemellan bör prioriteras.
Moderna inköpsorganisationer har en rad verktyg, metoder och modeller för att utvärdera sin leverantörsbas. Uppgiften som säljande företag (leverantör) är att förstå hur kunderna tänker och vilka modeller de använder, så att företaget på förhand kan leva sig in i kundernas världsbild och anpassa sig efter den och ta kontroll över situationen. Här kan du läsa mer om inköparens verktyg och hur ni som säljande företag kan förstå era kunder och deras syn på er som leverantör.
Utöver kundanalysen kan säljande företag använda sig av metoder, verktyg och modeller för att på strategisk och taktisk nivå klargöra vem kunden är för företaget utifrån ett styrkeförhållande. Här kan du läsa mer om vilka verktyg ni som säljande företag kan använda er av i kartläggningen av Efterstyrekförhållandet.
Erik Jonsson Kumlien, VD
erik@ccustomer.se
+46 70 362 76 22
CCustomer AB är ett konsult- och SaaS-bolag som har utvecklat en faktabaserad metod, med tillhörande programvara, för att hjälpa säljteam att bli mer effektiva, så att man säljer mer. Bolaget grundades 2013.
Säljarbete sker medvetet och glädjefyllt.
Telefon: +46 8 400 26 116
E-mejl: info@ccustomer.se
CCustomer AB
Landsvägen 50A, 4 tr
172 63 Sundbyberg