Krigets logik inom försäljning
De drar paralleller mellan affärer och krigföring och använder militära strategier på affärssituationer. Konkurrerande företag får utgöra de olika sidorna i den militära konflikten och marknadsandelar är motsvarigheten till områden som slaget står om.
Marketing Warfare modellen föreslår sätt att tänka och agera oavsett vilken marknadsposition man har.
De fyra principerna för krigföring enligt Marketing Warfare är:
Centrala frågor som uppstår enligt modellen Marketing Warfare är:
Det här var en av många artiklar i vår verktygslåda. Verktygslådan är kostnadsfri och syftar till att inspirera och leda säljande personal fram till nya landvinningar. Materialet är kopplat till vår process i fem steg för det proaktiva säljarbetet. Det kan handla om strategiska koncept eller operativa knep. Metoder som är inriktade på att öka försäljningen, öka lönsamheten eller på andra sätt skapa mervärden.
Genom vårt säljutvecklingsbrev får du ta del av artiklar inom proaktivt, metodiskt och faktabaserat sälj!
Vår erfarenhet säger att alla säljorganisationer kan sälja mer med sina befintliga säljresurser. Ta del av hur en faktabaserad kundanalys blir ett första steg på vägen. Klicka på knappen nedan och fyll i din e-post så får du vårt white paper om faktabaserad kundanalys.
Genom att klicka “Skicka” samtycker du till att vi sparar din mailadress. Dina uppgifter delas aldrig med någon annan.
Vi publicerar där nyheter och artiklar inom metodiskt och faktabaserat säljarbete!
Ring oss eller använd kontaktformuläret så hör vi av oss till dig inom kort. Vi hjälper dig med alla typer av frågor inom sälj.
Ställ en fråga till oss nedan så kontaktar vi dig så snart som möjligt.
Vi på CCustomer AB hjälper företag i sin säljutveckling – att öka intäkterna genom ett mer metodiskt, proaktivt och faktabaserat säljarbete.
Människors värdeskapande sker medvetet och glädjefyllt.
Telefon: +46 8 400 26 116
E-mejl: info@ccustomer.se
CCustomer AB
Landsvägen 50A, 4 tr
172 63 Sundbyberg