Med värdekedjan beskriver du flödet av aktiviteter och intressenter som bidrar i värdeskapandet för kunden. Värdekedjan möjliggör överblick och samsyn kring vad som sker.
Många gånger är det svårt företag och enskilda medarbetare att se sin del i ett större perspektiv, i en större kedja.
Värdekedjan är ett ytterst effektivt sätt att identifiera och få ner på papper de olika intressenterna som ingår i kedjan och föra en diskussion kring deras olika behov och förväntningar.
Det är trots allt människor vi måste påverka. Då behöver vi identifiera vilka dessa är, vilka värden vi skapar för dem och hur.
Enligt följande:
Värdekedjan går att rita upp i alla olika typer av situationer där det finns behov av att identifiera intressenter, deras behov och förväntningar och hur de olika delarna hänger ihop.
En värdekedja ger dig/ditt företag ett beslutsunderlag i situationer när ni ska fatta beslut om vad ni ska göra, när och hur.
Erik Jonsson Kumlien, VD
erik@ccustomer.se
+46 70 362 76 22
CCustomer AB är ett konsult- och SaaS-bolag som har utvecklat en faktabaserad metod, med tillhörande programvara, för att hjälpa säljteam att bli mer effektiva, så att man säljer mer. Bolaget grundades 2013.
Säljarbete sker medvetet och glädjefyllt.
Telefon: +46 8 400 26 116
E-mejl: info@ccustomer.se
CCustomer AB
Landsvägen 50A, 4 tr
172 63 Sundbyberg