Hur går det med försäljningen? Vad har ni i på gång säljtratten? Vad kan ni förvänta er för utfall? Hur vet du det?
Hur går det med försäljningen? Vad har ni i på gång säljtratten? Vad kan ni förvänta er för utfall? Hur vet du det?
För att lyckas bibehålla arbetet med försäljningstratten och arbeta mer metodiskt och faktabaserat över tid, så krävs att ni från början sätter upp gemensamma definitioner för säljtratten. Det måste alltid gå att svara binärt på varje steg i säljtratten: ”Är det ett prospect/lead/offert/kund, ja eller nej?”. Svart eller vitt, “kanske” får inte existera som svar. Först med tydliga definitioner går det att följa allt som stoppas in i säljtratten och se vilket resultatet som kommer ut på andra sidan.
Det här var en av många artiklar i vår verktygslåda. Verktygslådan är kostnadsfri och syftar till att inspirera och leda säljande personal fram till nya landvinningar. Materialet är kopplat till vår process i fem steg för det proaktiva säljarbetet. Det kan handla om strategiska koncept eller operativa knep. Metoder som är inriktade på att öka försäljningen, öka lönsamheten eller på andra sätt skapa mervärden.
Vilken ytterligare intäktspotential finns i er befintliga kundportfölj? Skriv till oss här så skickar vi vårt white paper om faktabaserad kundanalys som beskriver hur du går tillväga för att ta reda på svaret.
Genom vårt säljutvecklingsbrev får du ta del av artiklar inom proaktivt, metodiskt och faktabaserat sälj!
Vi publicerar där nyheter och artiklar inom metodiskt och faktabaserat säljarbete!
Ring oss eller använd kontaktformuläret så hör vi av oss till dig inom kort. Vi hjälper dig med alla typer av frågor inom sälj.
Vi på CCustomer AB hjälper företag i sin säljutveckling – att öka intäkterna genom ett mer metodiskt, proaktivt och faktabaserat säljarbete.
Människors värdeskapande sker medvetet och glädjefyllt.
Telefon: +46 8 400 26 116
E-mejl: info@ccustomer.se
CCustomer AB
Landsvägen 50A, 4 tr
172 63 Sundbyberg