De löpande säljavstämningar inom säljgruppen är en av grundbultarna för ett proaktivt säljarbete.
Hur är mötesdisciplinen hos er? Vad konkret gör du som säljare och du som säljchef under avstämningarna? Hur lång tid tar en avstämning?
Du har massor att göra i det dagliga säljarbetet. Dessutom behöver du löpande vara med under säljavstämningar inom säljgruppen var 7 eller 14 dag för att bibehålla kontrollen och överblicken över säljarbetet. Tappar ni säljavstämningarna, så tappar ni också snart kontrollen och styrningen över säljarbetet med negativa konsekvenser som följd.
I det här videoinlägget berättar vi vad du som säljare och du som säljledare konkret kan göra för att säkerställa effektiva säljavstämningar och för att upprätthålla kontinuiteten i avstämningarna.
Det här var en av många artiklar i vår verktygslåda. Verktygslådan är kostnadsfri och syftar till att inspirera och leda säljande personal fram till nya landvinningar. Materialet är kopplat till vår process i fem steg för det proaktiva säljarbetet. Det kan handla om strategiska koncept eller operativa knep. Metoder som är inriktade på att öka försäljningen, öka lönsamheten eller på andra sätt skapa mervärden.
Vilken ytterligare intäktspotential finns i er befintliga kundportfölj? Skriv till oss här så skickar vi vårt white paper om faktabaserad kundanalys som beskriver hur du går tillväga för att ta reda på svaret.
Genom vårt säljutvecklingsbrev får du ta del av artiklar inom proaktivt, metodiskt och faktabaserat sälj!
Vi publicerar där nyheter och artiklar inom metodiskt och faktabaserat säljarbete!
Ring oss eller använd kontaktformuläret så hör vi av oss till dig inom kort. Vi hjälper dig med alla typer av frågor inom sälj.
Vi på CCustomer AB hjälper företag i sin säljutveckling – att öka intäkterna genom ett mer metodiskt, proaktivt och faktabaserat säljarbete.
Människors värdeskapande sker medvetet och glädjefyllt.
Telefon: +46 8 400 26 116
E-mejl: info@ccustomer.se
CCustomer AB
Landsvägen 50A, 4 tr
172 63 Sundbyberg