↓ Skip to Main Content
  • VARFÖR CCUSTOMER?
  • METODEN CCUSTOMER
    • Om säljutvecklingsmetoden CCustomer
    • Principer inom säljutvecklingsmetoden CCustomer
    • Om CCustomer AB
  • CCUSTOMER CLOUD
  • TJÄNSTER SÄLJ
    • Implementera metoden CCustomer
    • Mål och strategi
      • Faktabaserad kundanalys
      • Marknadsanalys
    • Identifiera potential
      • Potentialanalys
      • Kundprioritering
    • Hämta hem potential
      • Säljbudskap
      • Arbeta metodisk
    • Uppföljning och styrning
      • Konfigurera uppföljning och styrning
  • TOOLS
    • VERKTYGSLÅDA
    • SÄLJUTVECKLINGSBLOGGEN
  • KONTAKT
Menu
  • VARFÖR CCUSTOMER?
  • METODEN CCUSTOMER
    • Om säljutvecklingsmetoden CCustomer
    • Principer inom säljutvecklingsmetoden CCustomer
    • Om CCustomer AB
  • CCUSTOMER CLOUD
  • TJÄNSTER SÄLJ
    • Implementera metoden CCustomer
    • Mål och strategi
      • Faktabaserad kundanalys
      • Marknadsanalys
    • Identifiera potential
      • Potentialanalys
      • Kundprioritering
    • Hämta hem potential
      • Säljbudskap
      • Arbeta metodisk
    • Uppföljning och styrning
      • Konfigurera uppföljning och styrning
  • TOOLS
    • VERKTYGSLÅDA
    • SÄLJUTVECKLINGSBLOGGEN
  • KONTAKT

Säljträning

Säljträning – faktabaserat säljarbete

Försäljning idag handlar om att skapa värde hos företagets kunder och det är den säljande medarbetaren som är den stora värdeskaparen. Det ställer helt nya krav på säljrollen. Klicka här och läs mer!

Säljträning – möta moderna inköpare

Öka förståelsen för moderna inköpares verktyg och arbetssätt och bli mer förberedd och proaktiv i arbetet mot inköpare. Klicka här och läs mer!

Nyhetsbrev!

Välkommen att skriva upp dig här - ta del av vårt nyhetsbrev med kunskap och insikter om faktabaserat säljarbete!
Loading

Referenser

logo-revisionsbolaget"Kundanalysen har fungerat som en plog för mig. Den har satt ögonen på säljutvecklingsfrågan och frigjort mycket kraft."

Rickard Cox, Head of Client & Market Development, PwC


logo-effso"Vi har tagit EFFSO från 50 till 100 msek. Det hade aldrig gått utan CCustomer. Vi ser idag vad som är på gång och kan agera tidigare än vi någonsin kunnat."

Nils Lundgren, vVD EFFSO



"Ni förstod uppdraget. Vi är nöjda med leveransen. Det skapar mervärde för oss och våra kunder."

Johanna Lepistö, chef Marknad och Kommunikation LRF Konsult



"Vi hade högt ställda förväntningar på kundanalysen, men det här överträffade."

Per Lövgren, Försäljningschef Cramo Adapteo


”Vi har fått nya insikter och mycket bra struktur i och med CCustomers arbete. Det är väldigt användbart. Det ger energi. Det ger resultat."

Heléne Tibblin, enhetschef insamling och sponsring BRIS


logo-effso”Enkelheten och överblicken i säljpipen är svårslagen. Den ger mig bättre överblick över säljarbetet än vad jag har i Salesforce."

Per Finnhammar, försäljningschef EFFSO, f.d. Director Capgemini BPO


logo-aptilo"Just psykologin mellan sälj och inköp samt de verktyg som används av respektive sida, är områden som är så viktiga att förstå för att säljorganisationer som önskar bli framgångsrika. CCustomer hjälpte oss att ta ytterligare ett steg i vårt arbete med att utbilda våra medarbetare inom dessa frågor."

Paul Mikkelsen, CEO Aptilo Networks


logo-l4u"Arbetet är befriat från quick-fix med mallar, steg och checklistor. På ett faktabaserat och ytterst logiskt sätt hjälper ni oss att illustrera vad vi faktiskt gör och därigenom förstår vi vad vi istället borde göra. Suveränt!"

Kenth Dejenstam, VD och grundare, Learning4u

Sök

Mest lästa artiklarna

  • En enkel försäljningsplan
  • Utmanande försäljning – The Challenger Sale
  • Prioritera mellan försäljningsaktiviteter
  • Järntriangeln i försäljning
  • Outsourcing inom försäljning

Blogg

Banner Säljutvecklinsbloggen 1

Verktygslåda

Banner Tools 1

Ämnen

Säljaktiviteter Effektivitet i säljarbete Operativt säljarbete Säljutveckling Faktabaserat säljarbete Säljbudskap Kundförståelse Kundanalys Säljträning Strategiskt säljarbete Säljutbildning Mäta och följa upp säljarbete Säljstrategi Taktiskt säljarbete Säljorganisation möta inköpare Kundsegmentering säljkostnad Marknadskartläggning Kundnöjdhet Säljprognos Säljresultat Säljstyrning Besöksboking Incitament moderna inköpare Säljtratt

Följ oss

Facebooktwitterlinkedinrss

Följ oss

Facebooktwitterlinkedinrss

Blogg

Banner Säljutvecklinsbloggen

Verktygslåda

Banner Tools

Sök

Artiklar i verktygslådan

  • Arbeta metodisk
  • CCustomer® Cloud
  • Faktabaserad kundanalys
  • Försäljningsdiagnos
  • Hämta hem potential
  • Identifiera potential
  • Implementera metoden CCustomer
  • Konfigurera uppföljning och styrning
  • Konkurrentanalys
  • Kundprioritering
  • Kundsegmentering
  • Mailchimp Test Form
  • Mål och strategi
  • Marknadsanalys, konkurrentanalys
  • Om CCustomer AB
  • Om metoden CCustomer®
  • OM SÄLJPROCESSEN™
  • Potentialanalys
  • Principer inom metoden CCustomer®
  • Principer inom Säljprocessen™
  • Säljbudskap
  • Säljkonsulter
  • Säljprocessledare
  • Säljprocessledare från CCustomer AB
  • säljstyrning som tjänst
  • Säljutvecklingsbloggen
  • Tack!
  • Uppföljning och styrning
  • VÅRA TJÄNSTER
  • VERKTYGSLÅDA
    • 1. Mål och strategi
      • Ansoff-matrisen (Artikel)
      • Marketing Warfare – krigets logik inom försäljning (Artikel)
      • SWOT analys för sälj och marknad (Artikel)
      • Värdekedjan – ett verktyg som länkar (Artikel)
    • 2. Faktabaserad kundanalys
      • Kartlägga styrkeförhållandet mellan kund och leverantör – vilka är vi för kunden? (Artikel)
      • Kartlägga styrkeförhållandet mellan kund och leverantör – vem är kunden för oss? (Artikel)
      • Kartlägga styrkeförhållandet mellan kund och leverantör (Artikel)
      • Kundanalys, intäktsanalys (Artikel)
      • Kundflöden enligt badkarsmodellen (Artikel)
    • 3. Prioritera kunder
      • 4 steg till kundsegmentering inom B2B (Artikel)
      • Börja med dina befintliga kunder (Videoartikel)
      • Enkel kundsegmentering (Videoartikel)
      • Säljare vs inköpare – hur jobbar inköpare och hur påverkar det din prioritering? (Artikel)
      • Variabler för kundsegmentering inom B2B (Artikel)
    • 4. Säljstyrning
      • Håll disciplinen kring säljmötena inom säljgruppen (Videoartikel)
      • Kopplingen mellan orsak och verkan i säljarbetet (Artikel)
      • Ta kontroll på konverteringsgraden i din säljpipe (Artikel)
    • 5. Dagligt metodiskt säljarbete
      • Behovsanalys för säljare (Artikel)
      • Identifiera rotorsaken till ett problem (Artikel)
      • Kartläggning av försäljnings- och marknadsprocesser (Artikel)
      • Modell för prioritering av säljarens aktiviteter (Artikel)
      • Prismodeller för säljare (Artikel)
      • Så gör du ett faktabaserat marknadsexperiment med kontrollgrupper (Artikel)
      • Så räknar du ut kundens totalkostnad (Artikel)
      • Säljkostnad (Artikel)
      • Strukturerad framtagning av säljbudskap (Artikel)
    • Övergripande inom proaktivt, metodiskt och faktabaserat säljarbete
      • Behåll och utveckla dina befintliga kunder (Artikel)
      • Säljarbete i gamla hjulspår (Artikel)
      • Strategiskt, taktiskt och operativt försäljnings- och marknadsarbete (Artikel)
  • WHY CCustomer
  • Faktabaserad kundanalys
  • HYRA SÄLJKOMPETENS
  • Kontrollpanel för pipeline management
  • Managementkonsulter
  • Mötesbokning
  • Rekrytering
  • Sälj som tjänst
  • Säljkonsulter
  • Säljträning
  • SÄLJTRÄNING – MÖTA MODERNA INKÖPARE
  • Säljutbildning & säljcoachning
  • Säljverktyg
  • Segmentering inom B2B
  • FRUKOSTSEMINARIER
  • FRUKOSTSEMINARIER
  • FRUKOSTSEMINARIER
  • HEM
  • Kommande frukostseminarier
  • Lediga tjänster
  • Kundcase – prioritering av kunder inom konsultföretag

Linkedin

Om oss

Vi på CCustomer AB hjälper företag i sin säljutveckling – att öka intäkterna genom metodiskt och faktabaserat säljarbete. CCustomer AB är ett dotterbolag inom EFFSO Group.

Vår vision

Säljarbete sker medvetet och glädjefyllt.

Kontakt

Telefon: +46 8 400 26 116
E-mejl: info@ccustomer.se

CCustomer AB
Landsvägen 50A, 4 tr
172 63 Sundbyberg